Älvkarleby | Månlandskap vid älven!





Efter ett antal tappade laxar vid älven så var revansch lustan stor och då det utlovades
runt 250 k/sek denna tisdags kväll så var man rätt taggad. Men eländet startade redan då
vi anlände till älven, fiskekortet hade jag glömt hemma. Så klev in i bilen och fick åka hem igen.

På väg tillbaks ringer fiskekompisen, - Öhhh är du på väg tillbaks??
-Javisst svarar jag, vad då då?
-Vattnet är slut!
-Vad menar du,säger jag? 
Ja det är slutfiskat för ikväll, går max 80 kubik!

Neeeej tänkte jag då, kan detta vara sant. Men det var det!
Utlovat 250 k från Vattenfall men redan strax efter 19:00 dök vattnet.
Som lägst enligt Vattenfalls hemsida gick det 41k/sek.

Rätt besvikna for vi hem  jag och Danne, jag hade inte ens satt ihop spöt
denna kväll. Är dock glad att jag har nära hem, och har årskort. De stackare som 
planerat att vara kvar och fiska samt bokat boende mm. är nog mindre lyckliga.




Kommentarer

  1. är så sjukt det här men jag ska ringa vattenfall imorgon å prata med en jag känner och fråga va fan det är frågan om mvh Danne

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Om du vill bidra med en kommentar, var vänlig signera med ditt namn: