Pimpelfiske | Premiär vid Öratjärnen - en blåsig men skoj dag!

Strax före 07:00 var jag och kompisen Niklas på plats vid tjärnen som tillhör Bergviks fvo. Är nog tredje premiären för mig där, och alltid skoj att vara på plats. Utan att överdriva var det nog ett 100-tal fiskesugna på plats för att fånga röding eller regnbåge. Klockan 09:00 fick man börja fiska, och Niklas drog en röding nästan på en gång, sedan la han ifrån sig spöt för att fixa med nåt men då började det åter att ruska i hans spö och en båge kom upp. Själv satt jag på fiskeryggsäck och funderade på om det skulle bli en "såndär" dag! Ja ni som vet vet. Men strax efter 10 så krokade jag en fisk, som gjorde riktigt härliga rusningar under isen och som sedan förpassades upp på isen. Men sen var det segt, det kom upp en del fisk på isen, men nappandet avtog alltmer och folk började bege sig hemåt. Jag hade en skön fight med ytterliggare en firre, men den klev av efter ett par resor. Vid tre-tiden hade även vi fått nog och begav oss hemåt! Ha nu en fin nyårsafton och Gavleöring med medarbetare önskar er ett riktigt skitfiskeår!






/>



Kommentarer