Älvkarleby | Återigen en kväll med många fiskare på samma plats!

Ja och det är i de övre delarna av älven som större delen av fisken verkar dra sig till och parkerar där, så fort de bara kan.Visst landas det lax längre ner men inte alls i den omfattning som "normalt" (vad som nu är normalt?) Och "JA"jag vet att fisken strävar uppströms!

En del säger att :
- Men det är ju ingen som fiskar där nu! Fast jag vet att det fiskas/fiskats där, och av säkra laxfiskare som hävdar samma sak. Det är färre fisklängre nedströms. Vore skoj att fåhöra någon skarp teori kring detta.

Nåväl jag fiskade även igår, och när jag och Daniel som också var med, kom fram till älven vid 15:30 tiden så var vi ensamma där, mycket bra vattenföring dessutom. Riggade spöt och knallade ner till älvkanten, gjorde ett första kast, gjorde ännu ett men då blev det tvärstopp och spötoppen började gunga fint. Men som det brukar för mig denna säsong valde fisken att kliva av. Sedan anslöt än fler fiskare och snart var nog ett trettiotal på plats. Och fisk kom det upp, se bilderna nedan! 


Joel 7,5 kg

Andrej 7,21 kg

Micke 9,45 kg
Jesper 8,05 kg
Nicklaus 8,47 kg samt en på 7 kg
Vienar 8,5 kg samt en på 10,2 kg

Aziz 10,45 kg




Kommentarer