Bok | Den ofulländade fiskaren av Mikael Engström!

 Tre kvällar fick hon stå ut min fina sambo, att ha mig bredvid sig i sängen som otaliga gånger under dessa kvällar småskrattade till så sängen gungade. Ibland låg jag bara där och småflinade för mig själv, för att i nästa utandning fnissa till igen. Såg att hon sneglade på mig ett antal gånger, kanske undrade om jag tagit för mycket medicin eller helt enkelt glömt av den.

Nåväl efter att läst boken " Den ofulländade fiskaren " av Mikael Engström så inser jag som så många gånger förr, ska tilläggas, att jag gillar hans texter, blandningen av tankar och regelrätta fiske-äventyr är helt rätt- mörka tankar blandat med ljusa. Att gå från att vara super- taggad inför ett fiske till funderingar att sälja skiten( fiskegrejorna ) speglas oftast med "glimten i ögat " mycket bra i Mikaels texter. Och det har nog vi alla gått igenom, ja flera gånger t.om.

Jag känner mig glad efter att läst boken, då igenkänningsfaktorn från mitt eget kämpande efter laxen som aldrig biter, eller vill stanna kvar på kroken är slående likt mitt korta laxliv så här långt.

Att han sedan skriver så man nästan kan höra bäcken brusa, myggorna surra runt huvet eller havet storma är fantastiskt. Har du en fisketok som det ska köpas julklapp till så är detta boken du ska köpa! 

Kommentarer

  1. håller med dig fullständigt. Allt som Mikael skriver blir som en film i mitt huvud.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Om du vill bidra med en kommentar, var vänlig signera med ditt namn: