Fin våröring från fasta fisket

Det blev ett par timmar vid älven idag också, provade både
Notören under hängbron men där var det trögare idag trots
bra fart på vattnet. Efter att fiskat där ett tag så gick jag
över till fasta fisket, ett ställe som jag trivs att fiska vid, främst
på laxen men även på öring! Fisket där började inte bra, Vattenfall 
skruvade av vattnet och med det så satt man i botten rätt ofta.

Men rätt som det var hittade jag ett strömparti där man kunde
fiska obehindrat kast efter kast. Detta var inte speciellt långt
från land heller, när det där sköna darret i klingan får pulsen att stiga.
Fast fisk, och det kändes  som det var en hyfsad fisk.






















Mycket riktigt, det var en blank och fin öring på 62 cm som tagit den 
lilla tubflugan med guldkropp, grön, röd, svart vinge. Måttade den och
Ampa knäppte en bild på den innan vi sa adjö till den pigga kämpen!
En halvtimme senare krokade jag ännu en öring, som jag skulle tro
var något mindre, uppskattningsvis runt 1,5 kg. Den såg också så
där härligt lila -skimmrande ut som en nystigen öring gör
innan den sprattlade lös alldeles intill land. Ett härligt fiskepass som
gav mersmak. Nu blir det flugbindning och nya tag på söndag!





Ett härligt klipp från http://www.kanalgratis.se/

Kommentarer