Dubbelkul ikväll, tog två nystigna laxar på 5,1 och 5 prick!

Planerna för kvällen var Korallen, men då det såg ut att bli rätt mycket folk där
så pep jag ner till mitt andra hem, nämligen fasta fisket! Vattenföringen var ganska hyfsad, körde
med 50 och 60 grammare som kastvikt under hela kvällen och det funkade bra.
PG kom ner och fiskade där han också, och brände en lax som uppskattningsvis borde dragit vågen till 10 strecket minst. Nya tag PG! Även Hikmet från Uppsala brände en lax, samt Simon två stycken denna kväll! Framåt kvällsidan skruvar jag på en variant av glödhäck som jag tillverkat tidigare under dagen och då smäller första laxen på, en riktig fight gav 5-kilos laxen mig innan den låg tryggt i håven! Nystigen 5 kilos som fjällen fullkomligen rasade utav, skoj!



Foto: Simon Hansen
































Joakim Jansson fiskade vid Pumpgropen och tappade en lax men kunde ändå landa den här fina laxen! Jockes andra för i år, grattis!





Foto: Tony Berggren

Foto: Peter Berggren


När klockan var ca. kvart i elva så skruvade jag på en av de flugor som Jörgen "Svedda" Svedlund knutit åt mig och efter bara ett par kast så blev det återtvärstopp! En ny drillning och jag kunde sedan glädja mig åt ännu en fet och fin nystigen lax på 5,1 kg. Även denna lax rasade fjällen av.

Skitfiske på er!

Tony


Kommentarer