Lågvattnet här för att stanna? Strax över 200 km/3 är inte skoj om man gillar spinnfiske efter laxen!

Kom ner till älven strax efter klockan 1800, parkeringen vid kontoret var välfylld med bilar
men det var var värre med älven. Den var definitivt inte välfylld, fasta fisket och pumpgropen var i stort sett torrlagda och det  var riktigt klen fart på vattnet. Detta fick mig att byta plats illa kvickt så jag hoppade in i bilen och for ner till Körsbärsudden istället, en del folk även här.Träffade där lite fiskekamrater som fått vara med om en stunds action på eftermiddagen men som sedan lugnat sig med det sjunkande vattnet!


Per Wallberg från Smedjebacken hade krokat sin första lax för i år, en fin bit på 7,4 kilo! Grattis till den!

En annan rutinerad fiskare som landat fisk denna eftermiddag var Peter Boström, han lurade en fin blanklax på 11,3 kilo! Årets första lax för Peter som drog förra årets största fisk i Älvkarleby! Grattis!
















Jag fiskade vid "Udden" och Kistan under ett par tre timmar, innan jag bestämde mig för att åter fara upp till fasta föra att kolla läget, men det såg lika illa ut som när jag kom.
Jag och Molle som var där med sin son Sebbe beslöt oss för att fara ner till Bagarkurvan och testa. Där var det lite rörelse på vattnet i alla fall, men inte ett liv denna kväll! Fisket avbröt vi  ca. 10 minuter i tolv. Nu blir det lite "vila" till fredag kväll, beroende på vatten eller ej så får vi se vilken typ av fiske som kommer att utövas, gös kan det bli om det är lika dåligt med vatten som idag! Lite monsunregn på nätterna skulle inte sitta i vägen nu!

Skitfiske på er!

Tony

Kommentarer