Vertikalfiske i Gavleån gav två gösar på 2,5 och 2,0 kg! C & R på dom!

Var sugen att testa lite efter "citygösen" så jag plockade ihop mitt jiggspö
och for ner till ån vid halv nio tiden på kvällen. Många bottenmetare på plats men inte alls samma
aktivitet som när jag for genom stan igår kväll. Då var det många som fått fisk, och riktigt fina bitar på mellan 2 och 3 kilo. Nutte hade tagit en fin gös på ett par kilo nere vid järnvägsbron och där fick jag också kvällens två fiskar den första på ca. 2,5 kilo. Snabbfoto och sedan tillbaks i plurret(tack för fotograferingen Andreas) 


En stund senare så står jag och Andreas och pratar  när det hugger igen och ytterliggare en fin bit på ca. två kilo kan landas och återutsättas.



Även Andreas har en del hugg men ingen som vill med upp under kvällen! En härlig höstkväll avslutas vid 23-tiden.


Kommentarer