Ännu en vacker höstdag, men få fiskar av kaliber! Tommy Muhr i topp med fisk på 3,8!

Öringsäsongen lider mot sitt slut, färgerna i träden, den kyliga vinden och idag
vitt puder skavllrar om detta. Idag började jag fisket nere på Notören vid sand.

Pelle Näslund från Storvreta hade haft många kontakter där under morgontimmarna,

redan i första kastet nöp det i men den släppte. Ytterliggare ett antal kontakter
skvallrade om fisk på platsen. Dessvärre verkar det vara  mest fisk av mindre kaliber
som nappar nu!



Tommy Muhr krokar loss en av älvens öringar
Murarn tog en fin öring på 3,8 tidigare under dan!


Efter ett par händelselösa timmar på Notören, så tog jag mitt pick o och pack
o knallade upp till PG och Hikmet som fiskade i Årvara. Hikmet hade krokat en
fisk som han satt tillbaks.
 En stund senare så fick han nytt hugg i kanalinloppet
och detta var en bättre fisk runt 2 kilo! Grattis mannen, efter veckans slit så
satt den bra! Jag fick en öring som höll måttet på drag efter en stund, och då
jag lovat svärmor en öring så fick den följa med hem!


















































Nästa tur till älven blir om en vecka, då öringtrofén går av stapeln i Älvkarleby!
Ha en skön helg/ Tony








Kommentarer