Blåsig torsdag i Älvkarleby, stormvarning utfärdad men vad gör det?

Ännu en solig men väldigt blåsig fiskedag i Älvkarleby. Nicke och jag kom
fram till älven strax före 10:00 och vi beslöt oss för att test Årvara först!
Det var inte så många på plats till en början, 5 personer  men detta varade inte så länge
och ett tag var nog antalet uppe i ca. 10 sportfiskare i Årvara. Mycket vatten körs fortfarande

uppskattningsvis gick det mellan 550-600 kubik och en vattentemp runt 7,5 grader ca. 


Jag hade en usel dag ur fiskesynpunkt, inte ett enda hugg som skulle kunna vara en av
älvens ädlare fiskar ville vara med och bita över mina beten idag! Testade det mesta
som fanns i betesboxen, fiskade
i  kanalen, fiskade ute på Notören vid sand
(strax ovanför Rabbens spets) men det enda som nappade idag var en brax som
faktiskt högg på mitt skeddrag. Jo förresten landade jag en datorhögtalare på Notören,
vet inte vikten på den men jag lät bli att återutsätta den.



















































Malm och Muhr hade även de en trög eftermiddag, Muhr fick sig en resa men tyvärr
satt den inte som den skulle! Sex öringar var inskrivna när vi for från älven vid 18-tiden,
den största vägde 2,5 kg och hade tagits på Korallen.
Nya tag i morrn!



Murarn gungar!


Kommentarer