Två pilleknart-öringar blev dagens resultat! Pelle fiskade fullt på 20 minuter! Grattis!

Årvara blev det även denna onsdag, dagen började bra med hugg i andra kastet
dessvärre var det en liten firre runt 45, men den tackade för sig framför mina fötter.
Kanon det här tänkte jag, nu släpper det men inte då. Jag hade ett par hugg som jag
tror var från öring men sedan var det heldött. Vi var som mest runt 7-8 personer på
platsen
men det var lika trögt för övriga. Pelle som läst om min försvunna termos bjöd
mig på kaffe i dag (termosen stod kvar i vindskjulet, kvarglömd sedan gårdagen)och
sedan gick Pelle över till Notören vilket skulle visa sig vara ett bra val!





2,6 kilo

































Och där fick han en jättefin öring på säker uppemot 2,5 kilo samt ytterliggare två och
allt detta under bara ca. 20 minuters tid. Lysstav var medicinen, snällt nog så ringde
han och berättade att det verkar vara fisk på G vid Notören, så jag och Hikmet knallade
över till Notören för att prova där!



























































Hikmet hade ett hugg nästan på en gång men den nöp inte fast ordentligt, men sedan
hände inte nåt mer.Jag fick en smolt och en liten brax:-( innan jag gav upp vid hav fyra
på eftermiddagen. Ampa hade testat Årvara och tagit en fin öring på 1,8 kg!

En härlig dag trots allt, nya tag i morgon!
Plötsligt händer det...eller?

Tony

Kommentarer