Inte ett hugg för mig idag i Älvkarleby- men vissa lyckades bättre! Anton drog fina öringar på flugspö!

Efter förra veckans vistelse på BB sedan min älskade lille son
förlöstes efter diverse problem så var det jätteskönt att komma iväg
till älven några timmar.  Solen sken från en klarblå himmel men kylan i vinden
gjorde att det var riktigt iskallt utmed älven på förmiddagen.
Testade först några kast vid Notön, alldeles under hängbron men utan framgång!
Gick då vidare ut på Korallen, och ner till dess nedre ände(där jag hade ett antal fiskekontakter
förra helgen)men idag hade jag inte ett enda drag i linan som kunde vittna om påslag.





En av flera öringar för Anton Söderqvist  idag!
Ingvar Wiklund med sin 5,5 kilos öring


Själv åkte jag hem med svansen mellan benen efter ett frenetisk bytande av beten men inget
som lockade marsöringarna! Nya tag framöver!

Over and out från en trött småbarnpappa!:-)

Kommentarer