Tjabba här kommer en liten rapport från dagens tur till älven - Calle Björk !

Calle skriver: -Tog mopeden ner till älven efter skolan i dag och var framme runt 16.30!
Jag ställde mig vid fasta där det var helt folktomt denna måndags eftermiddag och
jag började med en röd 
tub-fluga , men inget hände...


Plötsligt började det vaka i massor.. Jag bytte till mitt spinn-spö och satte
på ett gruff-drag. Men det var som att kasta i ett badkar, dom velade inte
ens ha det grymma receptet, så jag gick upp o åt lite och värmde händerna.
Sedan satte jag på en av mina hemmagjorda snurror. gick ner i pumpen och
hyvade ut sakerna.



Pang! Så sitter en fin öring på kroken som med försiktig hand återfår friheten. Under 10 minuter så lyckas jag kroka 2 öringar ytterliggare men båda lyckas kliva av. En av dom var riktigt fin men,men.  Jag lyckades i alla fall kroka min 3:e öring och fler lär det bli ! 


Mvh Calle :)


Tack mannen, du är grym på både fiske och betestillverkning! Tack för rapporten!

Kommentarer