Älvkarleby | Mycket folk och trögt fiske - summering av kvällens fiske!

Jag och Calle kom ner till älven vid 17:30-tiden, en blå himmel och strålande sol samt en vattenföring på ca. 250 kubik gjorde att man genast började fundera över lämpliga fiskeplatser.


Hällen/kanalinloppet som genererat en hel del fisk de senaste dagarna tyckte jag såg väl trångt ut så jag valde att knalla över till Korallen. Men även där var det rejält trångt denna kväll, ett par rundor på korallspetsen blev det men sedan gick jag och fiskepolaren Hikmet ner till "bagarn". Vi fiskade där under ca. en timme, men vattnet var extremt hårt och svårfiskat för två nybörjare som oss så vi gick tillbaks till Korallen.


Men att stå i kö för att fiska är nog inte riktigt min grej , och på så lite vatten som det gick ikväll så valde jag att fara ner till Körsbärsudden för att testa där,tillsammans med Simon och Henke! Men det var trögt även där, och rätt hårt vatten, körde 90 grams sänke  och hade bara ytterst lite bottenkontakt trots det. En mellanlax som hoppade och visad hela sin lekamen strax före sista udden var kvällens behållning. Fick ett mess från PG som stannat på Korallen, han hade fotat Hikmet som lyckade ta sin andra lax för året, givetvis vid gubbhyllan! Vikten 7,2 kg!


Grattis, skönt när slitet ger utdelning! Själv hade jag inte minsta känn idag,,,

Nu vilar vi, och sedan tar vi ett nytt pass på måndag!

Skitfiske/ Tony

Kommentarer