Gavleån | Förorenad Gavleå mötte sportfiskare i kväll!


Ingen rolig syn
Den här synen mötte Andreas Lindberg när han kom ner till Gavleån vid Strömvallensträckan ikväll för att flugfiska!


-
Då det tyvärr mörknade på så snabbt så jag hann inte fota runt stenarna osv. för vi knallade runt och kikade på allt klegg. De stenar som ligger nära land c.a. 5cm under ytan såg man inte ens för det var som en tjock sörja över dom!

- Det var en väldigt stark lukt för oss som stod på bron, jag kan tänka mig hur starkt det måste varit för fiskarna säger Andreas!
- Tyvärr så jag är dålig på om det var någon sorts olja som stank, det luktade mer som bensin!


  Ja de har en tuff tillvaro i ån våra fiskar! Är det inte för lite vatten så är det utsläpp!
  Nu får vi hoppas man hittar varifrån det läcker och att den som är ansvarig får stå till svars!

Önskar jag hade en "OGILLA-KNAPP" MEN KLICKA gärna på Gilla för att sprida nyheten!

Tony
 

Kommentarer