Storsjön | Ett filmklipp och bilder från Calle Björk som varit och jiggat på Storsjön!




I dag var jag ledig från skolan, så jag bestämde mig ganska snabbt att jag skulle dra ut på Storsjön för lite vertikalfiske. Så sant som det var sagt, jag och min f.d tränare Andreas åkte i väg. Båten låg i runt kl 1200 på dagen. Det var riktigt trögt i början och gösarna var bara där o petade på jiggen och var inte alls sugna på våra fina beten. Men ju längre dagen led så började dom hugga mer bestämt. Adde var först att få en fin gös på runt 2 kg, sen så var det min tur! En mycket fin gös på 3,5 kg som är nytt pb för mig, tog  jiggen ca. 3 meter rakt under båten där det var hela 7 meter djupt. Tyvärr så satt stingerkroken långt ner i 2 av gälbågarna så gösen blödde kraftigt , så den fick bli mat ! :) Totalt drog vi 30 gösar och 2 gäddor varav C & R på de flesta!

/Calle








Tack för härliga bilder och film Calle!

Kommentarer