Ljusne | Ett 13 timmarspass och tre miniöringar blev dagens skörd!



Miniblänkare som tuggat i sig en Wollybugger !
Givetvis fick den gå tillbaks i det blå
 Ja en lång dag är nu till ända när jag sammanfattar dagens fiske i Ljusne! Klockan skrällde redan 03:45 hemma i Valbo, och efter fix med matsäck och hämtning av Nicke"Bombarda" Hahne så bar det av mot älven! Vi var framme så tidigt så vi fick rigga spöna i billampans sken. En kopp java och en macka hann vi också med innan det blev lovligt att fiska!


Sälen var även den på plats denna morgon och försåg sig av vad älven kunde ge! En hel del vakande fisk var det när mörkret började försvinna, jag hade två distinkta hugg ganska omgående men ingen ville bita till ordentligt. Sänke och fluga var det som gällde under morgon timmarna för mig. Lite senare testade jag med bombarda och fluga, en svart Wollybugger blev flugvalet och då blev det hugg och landning av en mindre fisk som återsattes. Sedan grävde vi djupt i våra
draglådor Nicke och jag, men det funkade inget vidare!
Även Nicke drog en öring, men den fick också gå tillbaks,
ca. 1 kg på snurra. Två landade miniblänkare och ett antal
hugg blev dagens resultat för mig. Fast det fanns en del som
lyckades bra denna dag, "klicka här"
En fin dag men riktigt trög fiskemässigt avslutades vid 18:30!

Kommentarer