Årsavslut..

Sitter hemma hos min kille i hans lilla hus som jag kallar "hyddan". Det står ett spöställ på golvet där vi har våra spön, flugbindningsmaterial i lådor under ett bord och en garderob full med fiskeprylar och spön. Igår satt jag upp nya gardiner här i köket, med fiskar på. Tänker att vilken tur vi har ändå, jag och Håkan att vi hittat varandra och att vi båda har förståelse, eller kanske bara förmågan att ignorera kaoset som uppstår då man verkligen skall fiska allt. Julaftonsmorgon var rolig, jag fick ett jättefint vertkaljiggspö av honom och han ett jerkspö av mig. Många av mina vänner tycker nog att vi lever lite i en bubbla, en "fiskebubbla". Jag trivs här i min bubbla med Håkan.

Idag är det nyårsafton och jag tänker tillbaka på året som gått. Jag tror att jag tagit nya rekord på allt fiske. Jag har inte tagit någon bamsefisk men helt ärligt så är det roligare att öka rekorden succesivt istället för att smälla på stort dirrekt. Jag fick en Harr uppe i Edsforsen på 54 cm, det blir nog ganska svårslaget. Jag har egentligen inte några specifika mål eller löften 2012 när jag tänker efter, så jag skriver ner några för att se om jag lyckas uppfylla dem. Jag vill naturligtvis få massor med stora och fina fiskar men jag tror att under detta år så ska jag lägga ner mycke tid på träning. Jag skulle kunna utveckla mitt underhandskast mycket sen så vore det skojj att börja fiska tvåhands också. Stackars Håkan får hålla kastkurs för mig och Micke så vi kan ta de stora Laxarna till sommaren.

Jag har haft en fantastikt roligt 2011 med fjällvandring och rödingsfiske, massvis med fiskeresor och framförallt så har jag haft kul! Jag har träffat många nya vänner och lärt mig massor av tips och trix. Jag kan inte annat än önska att kommande år blir lika givande.

Jag ser fram emot att dela med mig av mina äventyr det kommande året, kanske vi syns någonstans i en å eller så. Skitfiske på er alla och ett riktigt gott nytt år!

Kramar Jessica

Kommentarer