Isfiske | I dag var det "tappalainen" 3 tappade vid hålkanten!

Kom ner till klubbsjön vid 10-tiden, mötte på vägen ner genom skogen en glad fiskare som visade mig sin fina fångst! Tre välmatade bågar hade nappat och förpassats upp på isen under en timmes fiske berättade han! Spännade tänkte jag och riggade mitt pimpelspö för dagen med ett mete.


Förmiddagen började trögt, testade olika ställen på isen utan någon större lycka. Efter en stund kom dock första nappet, men det var av den försiktigare varianten. Flötet försvann men kom upp lika fort igen!
Detta utspelade sig gång på gång under dagen, med andra ord verkade fisken vara lite försiktiga av sig. Efter ett par timmar fick jag så ett hugg och nu följde bågen med upp mot hålet men den klev av precis när jag skulle dra den igenom! Detta scenario utspelade sig ytterliggare två gånger under eftermiddagen. Slokörad åkte jag hem utan fångst men nappade det gjorde det! Nya tag!


Untitled from Tony Berggren on Vimeo.

Kommentarer