Marma | Gäddfiske, nytt PB!




Ivriga som små barn på julafton var jag och Cecilia denna milda söndags morgon. Efter det misslyckade gädd fisket i onsdags hade vi inte så höga förväntningar på gädda idag. Ny planering och upplägg av dagen, flötes trolla och kasta med jigg. Åkte till Cissis favorit ställe för att se om gäddan var på hugget idag. Tredje kastet hade jag hugg! Inte mycket till fight men fick adrenalinet att pumpa runt! Hahahaha! Gädda på max 500 gr.








Fortsatte kasta med jigg på samma ställe och det tog inte allt för lång stund innan det högg igen. Lite hårdare den här gången. Mycket mer att drilla! Får upp fisken till ytan och ser ryggen på den, hoppas på nytt PB. Får upp denna vackra men slemmiga och illaluktande besten och efter vägning är det konstaterat, 5,8 kg! Nytt PB!

Sedan var dagen rätt händelse lös. En tappad gös, aldrig kul.. När solen sedan försvann och snöblandat regn öste ner tyckte vi att vi var nöjda.

Klockan blev väl 20.00 när jag inte kunde hålla mig hemma längre och gav mig ner till gavleån. Fullt med folk! Kul!! Blev dock ingen utdelning för mig men var ändå riktigt nöjd med dagen. Inte varje dag man tar nytt PB....


Kommentarer