Pimpel | Första pimpelturen idag - bra fiske i snö och blåst!

Körde första pimpelturen i dag, men väl framme vid sjön så insåg jag precis som Calle sa i sitt inlägg här under att isen såg väldigt osäker ut. Mörka och ljusa fält om vartannat, men jag tänkte att har jag nu tagit mig ut så ska jag väl testa. Sagt och gjort, tog isborren och borrade ett hål alldeles intill en kastbrygga och bestämde mig sen för att testa en en färgglad vertikalpirk. Hann knappt få ner pirken under isen förrän det blev stopp, och en mindre båge hade tagit den. En snabb avkrokning och tillbaks i hålet med den.

Sedan tog det en stund innan en ny firre klev på och gjorde en fin rusning under isen, fick den alldeles intill hålet och då släpper fisken! Typiskt då detta kändes som en något bättre firre. På,t igen bara, har säkert en 7-8 napp i samma hål under de två timmar jag fiskade. När mörkret började lägga sig och snöandet ökade så slutade det också att nappa. Det blev till slut 4 landade varav en fick gå tillbaks och de andra fick följa med hem! En härlig premiär.


Kommentarer