Stefan | Äntligen fiske igen!





Äntligen fiske igen!
Har dom två senaste veckorna inte blött en krok.
Dels känt mig lite mätt på is fisket och haft dåligt med tid. Dom senaste dagarna har det dock kommit tillbaka, det där berömda fiske suget och man känner sig "normal" igen!

Så i morse möte jag mellanminken Östling för några timmars pimpel på hemma plan endast 3 minuter hemifrån. Siktet var ställt på öring och med lite tur någon harr.



Vi kom på plats ca kvart i nio och redan i andra hållet drog jag på dagens första,
en öring på uppskattningsvis nära 9hg. Missade den dock till slut efter en rolig
och livlig drill. Satt och surrade med Micke efter det då ja känner ett super kvickt
hugg sen lugnt igen.


Jag sa till Micke direkt efter hugget att det där var ingen öring, det gick på tok
för fort för det och bara en minut senare så sög det till igen.
Kändes direkt att det inte var en öring då denna betedde sig helt olikt dem.
Fisken tog en hel del lina och gick och spände. Efter en spännande drill såg
jag fisken första gången och dess purpur färgade segel och den såg fin ut!!
Fick till slut upp den och kunde stolt konstatera att det var nytt pb på is fiskad harr.
Den var på fina 42cm.


Allt som allt en kort fiske tur idag men magiskt rolig!

Tight lines!/Stefan


Kommentarer