Ismete | Bra dag med sol och Gädda

Idag vakna jag en timme före klockan ringt, 05.10 slog jag upp ögonen och
kunde inte somna om.
05.25 skickade jag ett mess till Johan Henning och
påminde att det snart var dax att dra, fast vi bestämt möte klockan 07.00!
L
ite smått ivrig på att komma iväg var jag nog :)
Till saken är den att jag sov
ca 3 timmar för att jag var iväg och jobbade kväll så att jag skulle kunna åka
ut denna dag.



Vi anlände till platsen och upptäcker att det var redan två gäng ute. Gösdrottningen
med hund och sin vän höll på att packa ur bilen.
Lite snick snack så slira vi ut på
isen med bestämda steg och borra upp våra hål.
Verkade som det var en trög dag
för dom flesta men det tog inte lång tid innan det börja hända saker med Johans
spön som landade 5 gäddor denna dag, inte några skryt objekt men fisk är fisk !



















Strax innan lunch så började jag att förlora hoppet, men plötsligt så börjar ett av mina spön
ge i från sig ljud och linan drogs ut vi sprang dit och
lyckades få upp gäddan efter en trevlig fight.

Nytt PB på 8,5kg och jag sken som en sol lycklig
som få och efter lite foto och vägning så fick gäddan
hoppa ner i vattnet igen.





Men det blev inte en lång stund utan Tomme stod en bra bit bort och försökte impa på dom andra lite mer rutinerade killarna. Då mitten gänget ropar och talar om att det var något på grejerna igen, benen på ryggen och sprang dit och fick upp en till som aldrig vägdes helt klart enligt mitt tycke en bra fisk ! :)



Det blev en mycket bra dag med Johan Henning
ifrån Team Suomela
Mer bilder kommer på www.suomela.se


Mvh Thomas Karlström mycket nöjd fiskare !

Kommentarer