Pimpel | Min största båge på pimpel(mete) i år!

Såg en lucka i pappaledigheten då min kära sambo skulle vara hemma idagoch då blev det en tur upp till klubbsjön. Vädret visade sig från sin allra finaste sida, blå himmel och solsken. När jag anlände till parkeringen vid sjön så var det redan fem bilar på plats, såg även att Ampa var där!

Gick förbi ett par gubbar ute på isen och frågade hur det gått, trögt svarade den ene men det hade tagits någon firre i änden av sjön informerade mannen mig.


Jag vandrade vidare upp till Ampa som redan satt uppe i den lilla viken.
Han hade haft några försiktiga stötar mot mormyskan, men ingen som ville med upp!

Då jag bara skulle fiska ett par timmar så körde jag mete från start!
Jag tror inte det tog mer än 10 minuter så dök flötet, jag var snabbt
framme och kände att fisken hade minsann krokat sig! Började dra
den mot hålet och till en början följde den med men så började den
dra och då kände jag det var en av sjön bättre fiskar som tagit kroken!


Nu började en dragkamp, ena stunden så fick jag in lina och tänkte att
nu kommer den så jag får se den men så fort den var i närheten av hålet
så drog den iväg igen och det vara bara att släppa efter lina!
Så höll vi på en stund, men till slut så fick jag fisken att följa med och
kunde dra upp en riktigt skaplig regnbåge på 1,5 kg genom isen!

Även Ampa fick ett par fina bågar idag, när jag drog hem strax efter 14:00 så hade han tagit upp två och släppt tillbaks en. Nu blir det till att att slipa krok, och ladda inför premiärfisket på Öratjärn i helgen!
























Kommentarer