Ljusne | Första öringturen!



I morse tog jag första turen för i år till Ljusne för att testa havets silver.
Jag visste att fisket varit bra dom senaste dagarna där ute på kusten, kommer på plats först klockan 8 vilket enligt mig själv var på tok för sent men det var det eller inget fiske alls idag. Fisket började lite segt för min del men det skulle ta sig på ett bra sätt får man nog säga.



Årets första silvertorped högg vid ca 9.30 på en stor svart fluga.
Efter en riktigt rolig fajt landade jag en riktigt fin blänkare på 2,4kg. Efter det vart det kaffe och låta vattnet vila lite. Det fyllde på med folk under morgon timmarna och det högg på bra på lite olika ställen runt mig. När klockan närmade sig 10,30 högg det igen och årets andra öring satt där, kunde efter lite bök och stök landa denna med och konstaterade att den vägde prick 2kg. En riktigt bra start på året för egen del får ja säga och fisket är verkligen igång på kusten med många stora fina öringar på land. Det blir en tur i morgon igen och vi
hoppas på samma fart då med.






































Tight lines/ Stefan

Kommentarer