Gädda | Framsteg

Ivrig som jag var så hade jag planerat att sluta jobbet tidigare
idag men så blev det inte eftersom vi blev överösta med jobb.
Kom dock hem vidl 14-tiden vilket är i alla fall minst en timme
tidigare än normalt.


Vid 15- tiden så satt jag på cykeln med Jerk spöt i högsta hugg,
målet var klart, "Jedda"!
När jag kom fram till min första spot för
dagen så satte o-vädret igång och öste snö blandat regn över mig
och jag tänkte "Fy hoppas det går över annars blir det kallt" men
det var bara en snabb skur !



Jag flyttade mig rätt snart längre in i skogen för att bråka med grenar och vass,
på mitt andra stopp för dagen så hände något otippat, medan jag stod och övade
mina jerk kast så högg det något !


Helt skakis vevade jag in denna gigant och klurade ut hur jag skulle kroka av och få fram kameran som jag riggat upp med hjälp av väskan. Överlycklig var både jag och "jeddan" när den fick simma vidare. Började leta efter telefon för att ringa Simon och skryta om min första jerk-"jedda" då jag upptäcker att telefonen var hemma. Jag kände mig rätt ensam men tänkte det var lika bra att inte ha den med !








Kastar ett par kast till men beslutar mig att byta
plats, ett par kast där så högg en till i samma kaliber
men bild saknas på denna !
Tredje och sista platsen
som jag försökte på,inte där heller tar det lång stund
så högg min tredje och största för dagen !

Överlycklig cyklar jag hem och avslutar denna dag och konstaterar att mitt jerkfiske kanske börjar ge framgång efter ett antal gånger ute!



Mvh Thomas Karlström




Skitfiske

Kommentarer