Jiggfiske | Gavleån

Häromdagen så packa jag ner min draglåda i väskan på väg till jobbet för att gå
ut på lunchen och kasta efter lite gös, komiskt nog behöver man oftast ett fiskespö
för att fiska! Den lilla detaljen glömde jag på morgon, så den dagen blev jag utan premiärtur!

Idag lyckades jag komma ihåg både låda och spö så jag tog mig ut på lunchen
och tog ett par kast utan någon lycka mer än att jag fick upp Jonas gamla
feeder påse som han kasta bort i fredags, bara där blev jag glad.

Men på väg hem så tänkte jag gå efter ån och kasta ett par gånger
medan jag promenera hem. Tog ett par kast sen kände jag något nafsa
på kroken och jag kände glädjen spruta i mig !

Årets första gös för mig i Gavleån blev inte stor men det var en gös och det är väl det som räknas!
I och med det så rusade jag bort till Najc för att se om dom hade kvar min magiska jigg, tyvärr så var den inte aktuell längre men jag fick gräva i den stora ouppackade magiska jigg lådan och välja och vraka!

Mvh Thomas Karlström

Skitfiske

Kommentarer