Angelfiske | Kim putsar sit PB på Gösta!








































I fredags så vaknade man upp och var snorig och tänkte, fan också, jag som

skulle på pimpeltävling imorgon :(. Men det va bara att hoppa över, nån
speciell kraft i kroppen hade man inte på lördagen heller så det blev en tur
ut på Storsjön istället med Peter och Patrik istället som hade varit ute vid
8-rycket och börjat redan, jag kom ut till sjön runt 2 tiden då dom skulle
byta ställe för vi skulle fiska lite "gösta"!

Eftermiddagen började ju inte så lovande. Noll uppslag på nån timme och
tänkte att man ångra sig lite och skulle kanske vart bättre och legat hemma
i sängen och försökt bli frisk istället?


Sen kom det 2 uppslag, en liten slipps och en liten gösta, Så man fick ju
upp hoppet igen då. men sen blev det dött igen. Vi såg att dom andra som
satt längre bort fick springa titt som tätt medans vi fick sitta och kolla på :P
Men sen när solen började dala ner så va det som att trycka på turbo knappen,
uppslag överallt, vi hann inte ens med att sätta på ny mört på donen förrän
det blev nya uppslag.


Men under den rusningtiden så va det ett hål jag gick till, linan stod still,
fan tänkte jag, missa man denna med?  Så började dra upp linan försiktigt
tills jag kände att det va nått i andra änden, då börjde den att gå sakta sakta,
och då kommer ju beslutångesten fram, ska jag dra eller inte :P som man nästan
har på varje fisk. Drog till och där satt den, kände att den va lite större, men det
var ingen svårighet att få in den till hålet, Sen, när jag såg huvudet på "gösta"
höll hjärtat på att hoppa ur bröstet på mig,


Detta är ingen liten fisk, sen fick man en liten blackout tills den kom upp ur isen!
Några vrål senare stannade vågen på 5Kg! Nytt PB med runt 3 kg, Så denna sjukling
hade en lyckad dag på isen. 2-3 gäddor och 7-8 gösar blev dagen facit.
Söndagen gick åt till att må ännu sämmre, då man va ute hela lördagen,
men det var det värt  :)
 

Kommentarer