Miljön | Fisket och vår ekonomi

Jag har funderat en del över hur dyrt det har blivit att åka bil! Bensinen ligger nu runt 15 kronor litern och taket är nog inte nått på långa vägar antar jag.


Vad har det med fiske att göra tänker ni, jo jag är ju en "sån" där märklig sportfiskare som gillar att fara ner till Älvkarleby flera dagar per vecka under säsong, och ja min säsong sträcker sig från premiären i mitten av mars och till säsongen är slut vilket brukar vara sista november.


Och jag har ca. 6 mil för att ta mig till älven och det brukar bli en sådär 3-4 gånger per vecka,  och ibland oftare när fisket är bra! Vem som helst kan ju räkna ut att detta kostar "skjortan" att utöva och visst får hobbies kosta!





Men miljön är ju också en faktor att ta i beaktande, och vi borde ju tänka
till där med! Vi har en jord, och jag vill gärna att mina barn, framtida barnbarn
ska ha en schysst miljö när de gräver ner mig. Så vad jag vill komma fram till
är att vi som har denna läggning, borde kunna turas om att samåka då och då.
Vet man tex. att man ska fiska fram till midnatt en onsdag i juni så finns det
säkert fler på orten(Gävle) som ska göra samma sak, och då vore det ju ypperligt
att samåka! Fundera på detta och skriv gärna en rad i
chatten förslaget! Laxpoolen - för miljön och plånboken!

Snart säsong.../ Tony

Kommentarer