Älvkarleby | 1-0 till älven även denna dag!

Jag kom ner vid halv-fem tiden på eftermiddagen den här tisdagen, utlovat vatten på  260 k var minst sagt växlande under kvällen! Jag hade bestämt mig för att ge pumpgropen en chans denna kväll. Niklas Mattsson var
givetvis på plats och han hade övergett fasta denna kväll, dagen innan hade han fått en öring på 2,9 kg nere i just pumpgropen! Kul Niklas! Även Patrick
Holmström var nere och fiskade i pumpgropen.

Gick riktigt bra att fiska, sänkena för kvällen låg på mellan 40-50 gram! Jag hade en felsmäll på en mindre öring under kvällen, som tur var släppte den nästan omgående! Patrick drog fast en större öring under kvällen, dessvärre
släppte den efter ett långt  gungpass strax ovanför flugsträckan! Nästa gång sitter den kvar Patrick!

Göran Gillberg var mannen som visade oss hur man fiskar  öring denna kväll, han fick en öring på 2,9 kilo i bra kondition samt krokade även en mindre runt måttet som han släppte tillbaks! Grattis Göran! Jag fiskade tiden ut denna kväll, men utan någon som helst utdelning.Vattnet började stiga igen strax efter 21, och en 10 minuter efter detta fiskade jag bort grejorna och då gav jag upp för denna kväll! Det verkar finnas lite fisk i älven, men det är långt mellan nappen. 16 öringar var inskrivna denna dag, av dessa tog Yngve Bergström tre,
Tobbe Lindqvist tog två som återutsattes, den lägsta var hela 73 cm. Mellberg fick även han en fin öring på 2,2!


/Tony

Kommentarer