Valbo | Senaste veckans fiske

Förra veckan var en enda stor besvikelse, jag la ner sammanlagt 18 timmar
i älven fördelat på 4 dagar. Det resulterade i en enda öring under måttet,
dock lyckades jag dra på en ganska fin fisk som tyvärr klev av efter en stund..


Efter detta så tog jag en paus från fisket några dagar, men snart kom det
där fiskesuget igen.. tog jiggspöt och drog ner till ån en kväll, det resulterade
i ett riktigt fint abborrfiske. Ca 10-15 st över halvkilot på nån timme lyckades
jag ta innan det dog ut. Riktigt kul! Efter detta har jag bara varit ute några
strötimmar då och då, lyckats ta några gäddsnipor men inget att skryta om.

Men nu är båten äntligen påväg att bli klar, ska bara plastas en gång till och
sen slipas, sen blir det troligen jungfrutur i Storsjön i helgen, får hoppas på
fisk av lite större kaliber då!



Skön medelvikt på borrarna hittills!





Lägg märke till överkäken på gäddan, någon som vet vad det kan vara?
Min teori är att någon har kört utan tafs och linan gått av mot tänderna,
sen har draget växt bort. Hörde nån snubbe i Stockholm yra om att det
är så fisken reagerar på beten i munnen.

Kommentarer