Krönika | När man inte lyckas knäcka koden

Ja så här kan de se ut(förra året)
En radda av bomturer
De senaste turerna till min hemmaälv har varit sk. bomturer och egentligen
så har hela våren varit en enda lång bomtur för mig. När sådana perioder blir lite väl långa så börjar man rannsaka sitt fiske, i alla fall jag, vad gör man för fel, har jag fel flugor drag, fiskar jag på fel ställen osv. Ja säger säkert många, men det släpper! Och visst vet jag att biter man ihop och fortsätter så brukar man ju få "gunga" till slut! Och det är sådana här gånger det är fint med bra fiskepolare att språka med, för denna träda har ju inträtt i bland hos de flesta som fiskar. 









Tillfälligheternas spel
Mycket är nog trots allt tillfälligheter, man har prickat rätt och ställt
sig på rätt plats vid rätt tid, och fisken finns där, då smäller det! 
Som i förra veckan när man kommer till dentänkta fiskeplatsen
så hänger en fet och fin öring på 5+ vid ett av vinskyddenoch
det är en kille som fiskat i älven för första  gången, med en
utrustning bestående av teleskopspö och haspelrulle. Det är
sådana gånger man inser att en ansenlig
portion tur krävs tillsammans med tålamod för att lyckas,
då spelar inte dyr eller billig utrustning någon roll. Det är
väl så att det blir roligare om inte tryggare med kvalitétsgrejor,
men fisken bryr sig inte om det  är värstinggrejor man fiskar med
eller ett haspelset från macken. I eftermiddag ska jag göra ett
nytt försök att kroka någon öring, men med alla bomturerna i
bakhuvudet så är jag väldigt försikig med optimismen. Har i
alla fall bestämt vart jag ska gå idag, och sedan hoppas jag
att turen är med mig!

Skitfiske på er!

Kommentarer