Skidtjärn | Flugfiskeöring i snöstorm!

I dag åkte jag och Thomas Larsson till Skidtjärn för att prova lyckan på de
nyvakna insjööringarna i det nuvarande snöovädret! Vi kom fram runt 15:15
och det va 0 grader och snöstorm. Jag tappade en fisk efter ca 15 minuter
som klev av efter ca 5 sekunder, Thomas gick sedan till andra sidan och jag
hör efter att tag : Yeees! Och sedan ser jag Thomas stå med spögung och efter
en rolig drill fick han dagens första öring på ca 7 hg! Sedan gick jag också över
till andra sidan och ställde mig brevid honom, jag missade ett superfint hugg
direkt! Sedan drog Thomas ytterliggare en öring som han sedan kunde håva,
en fin öring på ca 6 hg, kul!

Thomas in action!


Se fler bilder och kika även in och lyssna på "flugfiskeradion" på 




Skitfiske på er!

Kommentarer