Ljusne | Comeback i vikarna...

Idag har jag varit hemma från skolan pga av migrän. Men framåt klockan 13.00
så började jag att må lite bättre. Då bar det av raka vägen ner till älven för att
jag lite silver. Direkt när jag kom fram och tacklat spöt, så såg jag två stycken
fiskar som var upp och visade sig alldeles intill mig. Just nu så körde jag med
bombarda och fluga, jag började att kasta där fiskarna hade vakat. Det tog inte
lång stund innan det drog till rejält i spöt, men sedan var det bara borta.
Jag provade några kast till innan jag bytte till drag.

Nu när draget var på plats så kastade jag ut på samma ställe. Mitt i vevstoppet
så small det till! Jag känner direkt att det är en "Fin" fisk. När den kommer
närmare och ska in under bryggan där jag stod så såg jag att den vägde
minst tre kilo. In under rep och skit skulle den också, så mitt spö fick följa efter.
När den väl var borta från alla hinder så började jag att gå in mot land.
När den äntligen kom in efter en tio minuters fight så vägde den hela 3.5 kg!
Jag såg direkt att det var en så kallad "omblänkare" alltså en fisk som har stått
inne hela vintern och börjat bli blank igen!



Denna vägde 3.2







Jag vill bara tillägga och hoppas att jag kan få svar och hjälp !
Kan detta vara en "Steelhead" alltså en förvildad regnbåge?
För om man kollar noga vilket jag gjorde så har denna prickar
på fenan och det har bara regnbågar.. Hjälp tack!:)



Läs mer på www.riktigasten.blogspot.com detta är inte allt, gå in och läs! Hare gött!:D

Kommentarer