Älvkarleby | Runt 15 fina laxar synade land även idag - i topp Tobbe Lindqvist med en 15 kilos! Grattis!

Fiskade mellan 19:00 och fram till strax efter 23:00 på Korallen och Gubbhyllan,
vi var en ansenligt gäng glada fiskare på plats denna soliga men blåsiga afton.
Vattenföringen var riktigt bra, ca. 375 kubik fram till 22:30 då gick proppen ur och
sista stunden släpptes nog inte mer än 150 kubik om ens det.  Fisket då?
Jo det hade varit riktigt bra även denna dag, och när jag kikade in på listan vid
kontoret strax före midnatt var 13 laxar inskrivna. Mitt eget fiske gick som tidigare,

Torsten Eriksson fick en fin fight med denna 8,4 kilos!


inget vidare. Men det ska bli skönt att nu Få ett par dagars vila under midsommar och så styr vi helt enkelt upp det här med laxskägget efter helgen. Har nu också en
ansenlig mängd fiske"fighter" vilande i min GoPro (videokamera) så det får bli lite terapi nu och snart får ni förhoppningsvis se ett längre klipp med laxfiske här på bloggen! Men idag får ni hålla till godo med gårdagens foton från älven!





Matte "Magoo" fick sig en larre vid Gubbhyllan! Grattis!
Rutinerade laxfiskaren Örjan Erixsson, Sandviken imponerade på mig ikväll när han fick
denna 12,5 kilos lax att nappa! Skillnaden mellan napp från den steniga botten eller
från lax är som att cykla för Örjan, han har kollen kan man lugnt säga! Grattis!



Erik Hansson, Bjursås - en riktigt duktig laxfiskare och redan tidigare omslagsfiskare
här på bloggen tog sin andra lax på två dagar! Den här drog vågen till 9,5 kg! Grattis!


<><>
</>
Älvprofilen "Tobbe" Lindqvist Älvkarleby tog sin 21:a lax över 15 kilo! Grymt!




Vill nu önska er alla ni som läser och följer gavleöring en riktigt skön midsommar,
jag kommer att fira den i Hälsingland och hoppas givetvis på rapporter från er mina
vänner om ni fiskar, då jag själv inte kommer att fiska förrän tidigast
efter helgen! Min e-post är
tony.berggren@gmail.com men det går lika bra att mms:a
mig på 070 3601402

Ta hand om er!

Kommentarer