Regnbågsfiske| Kalasfiske!

Idag var det tänkt att jag och Simon skulle "vålda" The BigLake men blåsten
gjorde att vi backade ur för en gång skull.
Men under dagen så fick jag ett
samtal om att Robin skulle ut med sin son Jacob till en tjärn och meta lite båge,
så vi bokade in det istället.

Dagen till ära så fyllde Jacob 12år så grattis igen :)


Väl framme vid tjärnen och  vi riggat grejerna och började prata skit om alla vi känner så blev vi avbrutna efter ungefär 10min max, då Robin skulle stila med att dra upp första!




 
Jacob fick drilla och skötte sig mycket bra,  han höll dock på att så smått bli galen när solen gick ner och knotten börja bomba oss "helt galet"!












Simon slapp också bli kallad
abborr- fiskarn idag

Ja och efter många försök och knappt en känning och övriga fått fisk... Robin hade för en stund sen fyllt sin kvot att få dra mer fisk så överlät han mig att hugga hans spö så även jag fick känna på ! :) Men i detta läge var jag riktigt närma ett par gånger även på mitt spö men kvälls bågarna övergick till att bli tjuvar istället innan vi packa ihop ! Så nytt PB för mig och jag tror även för Simon ikväll! Galet med knott i den här skogen så åk inte dit om ni inte har resurser för
att hålla dom borta !


Mvh Thomas Karlström


Skitfiske på er !