Dalälven | Mycket fiske men lite fisk

För några dagar sedan fick jag ett samtal från en polare, och han frågade mig om jag
var på att dra ett kvällspass i Hedesundafjärden för att sen slagga i hans stuga ute på
någon ö! Jag var inte sen att nappa och packade väskorna fulla med fiskeprylar
innan farsan skjutsade ut mig mot Hedesunda.

Väl ute så började vi med lite popperfiske längs med näckrosbältena närmast hamnen,
det resulterade bara i någon mindre gädda och en bommad lite bättre. Sedan styrde vi
kosan mot stugan hans för att inta proviant.

Med nya krafter åkte vi mot ett ställe som kallas för långräckan, där det brukar gå en del gös.
Vi prövar att jigga runt lite olika branter men inget som vill hugga någonstans verkar det som.
Vi går över till att bonntrolla oss fram, och det dröjer inte länge innan August säger
"Fan, varför harvar vi runt i vassen för, det går inga gösar i närheten av vassen.
" Varpå jag knappt hinner svara "Jodå, förra året drog vi en del gös runt vassruggar
på flötmete efter gädda" innan det smäller, och det visar sig vara en riktigt grann gös!

2.86, 68 cm
Nytt PB tror jag för August, grattis man!

Efter detta vart vi taggade och trodde ett tag att gösen var på G,
vi körde runt i tre timmar till men lyckades inte få ett hugg,
när hungern gjorde sig påmind så drog vi oss tillbaka.
I vilket fall en galet trevlig kväll!


Jag gjorde också ett kortare pass på "The Biglake" i förrgår men det blev bara
smågös och småpikes som ville syna båten.


Tja! / Leo