Storsjön | Gös - men en tur med förhinder!

Efter gårdagens fjasko med storm så gösen blev utesluten så bar det av till The Big Lake!

Fick idag med mig sällskap av Johanna som var sugen på att prova att
"ro" drag som hon snackade så brett om att hon var kung på efter gädda.

När jag försökt förklara ett par hundra gånger att vi inte ska "ro" och inte
efter gädda så var vi väl ute vid platsen...

Så klart det blev fjasko direkt eftersom inte motorn starta som vanligt
medmin tur känns det som när man ska visa hur "F*N* man gör! :)
Ivriga på fiske började vi likförbaskat ro drag!

Efter en stund och jag hade  lovat att hon skulle få plocka första så plötsligt viker sig ett spö och jag får som vanligt blackout och kastar bort årorna och tar spöt ! *DOOOH
Aja du får nästa.


Det blev inte mycket vila förrän nästa föll på samma spö och då fick jag fokusera på att inte dyka efter spöt !


Inte några bjässar dök upp idag men tror det blev 8st gösar på stunden vi var ute och rodde !


Idag fick jag även träffa fiskevakten för första gången det var trevligt möte och på väg hem så körde dom förbi och undra om vi ville ha lift, "Nej tack det är nu dom stora kommer" inte ett hugg kom hehe, de frågade om vi skulle långt. "Nej vi ska bara till stan" haha hmm dom undra nog om vi skulle ro långt !




Mvh Thomas Karlström


Skitfiske på er !