Gavleån | Gösfiske i ån

Igår var det Gavleå fiske som stod på schemat. Peppad efter fredningsnattens fiske då
det var ett par mindre gösar som var på hugget. Mötte upp pojkarna och rullade ner
för gatan på Brynäs och intog Murénbron men det tog en bra stund innan första
känningen kom dunkdunkdunk nä den ville inte ! Grrrr arg litet bi blev jag och
fortsätter nöta en stund när senare "smackdunkdunk" en mindre pigg gös som
inte gav sig i första taget. Bild saknas på den...
Det slutade med att alla fick en varsin gös i alla fall innan pojkarna drog sig hemåt, Stoffe påstod att han tog den största men nja tveksamt klart min var större som inte hamnade på bild ;) Jag nötte på ett par timmar till. Som vanligt vid ån som passerar det folk som gärna vill ta ett snack och undrar hur det går så timmarna flyger ofta förbi trots trögfiske! Omkring 03:00 gav jag mig, då lite små mör i fötter och "huvve" cyklade jag hem.

Idag hoppas jag vädret vänder så man kan gå ut och plocka mamma gös!

Mvh Thomas Karlström
Skitfiske

Kommentarer