Sältan & Jimmy

Idag började det med att jag drog ner till ån runt lunch, mötte upp Fredrik(gudfadern) och
rätt snart så började vi  bottenmeta ett par tappra timmar utan något mer än lite små nafs!

Timmarna gick och folk börja droppa in vid ån blev, rätt trevligt en stund tills jag
fick telefon samtal och förfrågan om jag ville ut på lite gädd fiske!

Drog med mig Jimmy ifrån ån som äntligen lyckat pallra sig ifrån sitt "skatande".


Vi mötte upp Robin som kom in dundrande med båten bara att stenkast ifrån vart
vi bor och blev välkomnade ombord på skutan sen puttra vi in mot Sältan!

Det tog inte lång tid föränn grabbarna börja leverera och Jimmy fick äran att vara den första med en snipa som åkte i före foto men dock blev dagens första mussla med på bild kanske bästa hugget av en mussla!










 Robin tog snart ledning i storlek !


 Det satt ruggit långt inne idag med en gädda som var upp och försökte hugga tre gånger på samma spot och sedan en till som visa upp sig börja närverna krypa i mig ! Men till slut satt den rackaren och jag slapp gå hem utan även jag! En till finare bit hoppade ur händerna på mig vid avkrokning och snabbt simma vidare som så klart bara MÅSTE varit dagens största ;)
Men Jimmy tog hem kvällen med både störst och flest, Bra jobbat El Käfto på första fiskepasset för i år ! ;) Ruggit härligt fiske ikväll även om inte det var några storlekar men upplevelsen är ibland fetare än att få drilla dom feta ! Och tack Tony för fin present jag fick i brevlådan idag !



Mvh Thomas Karlström

Skitfiske på er

Kommentarer