Ljusne | 3 av 3 dagar avklarad! NYTT PB!:D

Idag var det den sista av dom tre dagarna i följd. Vattnet började gå fint
runt 09.00 och gick ända till 23.50. Åtta fiskar på land under hela dagen,
alla utom jag hade fått en innan 23.00.
Sedan händer det otroliga.......

Idag valde jag att ta sovmorgon eftersom jag redan har fiskat två dagar i rad
så man var ganska trött! När jag äntligen kom ner till älven så såg det otroligt
fint ut! Luckan helt stängd och KANON vatten i turbinen! Nu jävlar visste vi att
det skulle bli grymt! Men dagen började ganska bra, Anders Woxström drog
nästan direkt på en kanon fin lax på exakt fyra kilo.

GRATTIS!:)





Sedan var det Björn Kastenfalks tur! Två snabba laxar i vikterna
5.6 och 7.6!
GRATTIS!:)





 
Sedan var det trögt ett par timmar så jag och Jimmy bestämmer
oss för att åka och äta mat med hans tjej Linda och deras barn Liam.
När vi kommer tillbaka runt 15.00 så har det så klart varit eldorado!
Sex drillade fiskar på 10 minuter!

Tony hade precis fått en på 9.9 kilo och när jag står och ska fotografera
så kommer Tobias Arnefjord med en lax nerifrån spetsen av udden! Den
vägde prick 9 kilo!
STORT GRATTIS TILL ER!





 
Strax därefter så var det Janne Enbergs tur! Han hann bara komma
hit för att vakta, andra rundan så drog han på denna magnifika Lax på 12.6 kilo!
STORT GRATTIS!:)


Sedan var det ÄNTLIGEN min tur att känna fisk! Jag går ner och lägger
ut flugan också börjar "Tuggningarna" klockrent mothugg och klockren fisk!
Efter att ha gått ner med den en bit så hoppas den och den var ALDRIG under
10 kilo, sedan väljer den att gå uppåt. Tro på fan att den gick fast :(
Jävlar vad jag vart less, just nu hade alla utom jag och Jimmy fått någon
fisk men det skulle så klart bli ändring på det!!:)

JImmys tur! Lax 9.1 kilo!
GRATTIS MANNEN!:D

 


Nu skall jag inte ljuga, just nu var det jävligt tungt må jag säga.
Alla hade fått fisk på flugsträckan utan jag och klockan var bara 18.00.
Timmarna gick och ingeting hände:( Jag vart bara mer och mer förbannad
efter att jag hade tappat en till som "Knyckte" på fint. Timmarna fortsatte...
Nu var klockan runt 23.30! DÅ HÄNDE DET! Jag känner att det börjar att
"Tugga" rejält mothugg och sedan sitter den där! ÄNTLIGEN SKREK JAG!

Efter en kort drillning så kommer min livs Havsöring upp på 5.4 kilo!
SÅ JÄVLA GLAD!:D







www.riktigasten.blogspot.com


HARE GÖTT!:D:D

Kommentarer