Älvkarleby | Laxprinsesssan Evelina drog storlax på hela 21,4 kg! Grattis!









































Jag kom ner till ett dallrande varmt Älvkarleby vid 17-tiden, parkeringen
vid kontoret var i stort sett full, precis som alltid de här veckorna före
midsommar och några veckor efter! Jag började mitt fiske på Korallen,
spetsen men hade inte ett känn under de timmar jag fiskade där - vattenföringen
var så där ikväll, varierade sänken melllan 60-70 gram. Men mitt fiske där
gav inget, men det kom upp nån lax, samt drillades någon som släppte!
När klockan var 21:00 ca så påbörjades en vattensänkning som hette duga,
30 cm sjönk vattnet på bara en kort stund.



Då gick jag ner till Bagarkurvan
tillsammans med Roger Mellberg och Pg!
I och med sänkningen så dök
det givetvis upp fler sportfiskare, då platsen
är bra när vattnet sjunker
Och under 1-1,5 timmes tid så var det massor av
kontakter med älvens kung!

6 laxar landades och ett stort antal tappades under drillning, en stund var det
mer eller mindre kö för att landa fisk nedanför Bagarkurvan! Men själv hade
jag inte haft tillstymmelse till fiskekontakt. Laxkungen Mellberg vinkade till sig
mig och jag gick och ställde mig brevid honom, han bad mig se var han kastade,
och jag gjorde som Mäster ville, och tamejfan smäller det inte på en lax! Jag är
tyvärr för ivrig och den väljer att kliva av, typiskt men inte oväntat. Men en guidning
av Mellberg som heter duga!

Evelina Henrikssen - en tjej av rätta virket!
På väg från Bagarkurvan strax efter midnatt får jag höra
att Evelina dragit en riktig bamselax på hela 21,4 kilo! Stort grattis Evelina!
Ska bli spännande att läsa Evelinas blogg - den hittar du här!
Nedan följer några bilder från kvällen, har ett filmklipp också
men kommer senare! Håll till godo! Nu sängen, så tar vi nya tag i morgon!


Bagarkurvan
Här ser ni hur vattnet strypts - som sämst gick det nog 120 kubik frampå kvällen för att sedan öka en del sista timmen
Snacka om affärsidé - tjejerna säljer korv och läsk vid älvkanten!
Bosse jansson var het ikväll och tog en doublé, 12,6 & 10,4 grattis!
Laxakungen  - du är grym! Tack för fisken Rogga! Vikt 8,6 kilo!


Pär Lind från Gävle drog denna fina lax på Korallen - vikten 10,2 kg! Grattis!

Min gode vän Hikmet tog sin 5:e lax ute på Korallen! Stort grattis!

Kommentarer