Mix | Thomas har fiskat harr och abborre! Sommarfiskar!

I lördags var ja till Råndan i Härjedalen för lite harr och öringsfiske,men det var trögt på grund av för mycket vatten:( fick en skaplig harr iaf. runt 6 hg.

Men jag hade flera fina hugg och en stor harr som slet sig vid mina fötter, skulle tippa att den vägde runt 1,1- 1,2 kg.

I övrigt en fin å blir helt klart att testa där flera gånger,här en bild på Harren och Sonfjället.Såg en del björn spillning och spår efter dom:)

Sonfjället i bakgrunden






Jag och mina pojkar var och fiskade lite abbore i går uppe på Ryggen-skogen,
och dom var på hugget. Pojkarna metade och dom drog fina borrar på löpande band:)
själv så kastade ja med en spinnare, en mira 8grams,plötsligt så högg det till
rejält och ja kände direkt att det var en borre så efter en
7-8 min så kommer den in till land och ja kan ta den i ett gäll grep.
Och vågen visade på hela 1,120g Det blev en hel del
runt 4 - 6 hg med men dom flesta fick friheten åter:)Den stora
blir det till att röka idag:)

Fiskehälsningar Thomas

Kommentarer