Älvkarleby | 6 timmars fiske och mycket frisk luft!

Klockan skrällde 05:45 den här söndagen, och en sömndrucken medelålders man i sina bästa år kravlade ur bingen för att knäppa på kaffebryggaren och fixa fikat inför dagens tur till älven. Strax före 07:00 var jag på plats i Årvara, efter att nästan prickat två rådjur och en grävling på vägen från E4:an mot Älvkarleby! En hyfsad vattenföring på uppskattningsvis strax över 400 kubik var förutsättningarna men dessvärre rätt dåligt drag i vattnet(fel turbin), och jag satte två drag rätt omgående, surt men inte ovanligt på platsen.

Svedda kom också ner, och han och jag beslöt oss efter en stund att gå ner ner till korallen och prova ! Ofiskat på spetsen, gjorde att man trodde på utdelning rätt omgående, men trots kanonvatten så lös fisken med sin frånvaro. Svedda var den som lyckades bäst med en riktigt blank och fin lax på 1,5 kilo. C & R på den! Själv hade jag ett enda litet nafs på grejorna men inget som ville fastna. Vi fiskade länge på korallen,  tyvärr utan resultat. De som såg ut att ha mest kontakter i dag var de flugfiskande grabbarna på rabben! Jag gick senare över och provade insidan av rabben men utan resultat, för att avsluta dagen nere vid fasta/ pumpgropen men lika segt där. 
Hade sällskap av Conny Bergman, som även han bommade idag! 

Kommentarer