Två PB och Lake!

I dag är det fredag, Kändes i hela kroppen att det måste göras något kul fiske idag.
Bestämde också att jag skulle gå hem ifrån jobbet vid lunch så jag kunde hinna ut
i tid för att sitta i min underbara metes stol! Jag och Simon bestämde plats och fiske
metod rätt fort !


14-tiden var jag klar hemma och mötte upp Mackan och Simon för att försöka
meta lite betes fisk! Hett tips av Adde när jag var in på Najc var deras brygga!
YEAH RIGHT inte en fisk så vi for mot stan mötte Simon där inte ett liv för
honom heller så åkte ännu längre in vid järnvägen sluta vid...



Helt galen det brann i huvet på mig drog jag in på fiskeredskap för att kolla vad
en sänkhåv skulle kosta. Fick lite ro i huvet och besluta att inte köpa någon,
när jag kommer ut till grabbarna så hade det börja "hugga" löja så efter ungefär
1,5h hetsande efter den där enorma löjan som bjöds så satt vi i bilen.

"Ska bara hämta Bella" det kröp i kroppen eftersom klockan närma sig 17 och
vi inte kommit fram än!


Väl på plats så satte vi ut våra grejer och lugnet kom direkt, snålt på hugg i början med när det börja mörkna så börja plingen komma med! Först ut var Bella som tyvärr bomma med en ovan hand och riktigt dåliga instruktioner tyvärr!

Går en liten stund till så plingade mitt spö och jag känner direkt att det var en lite finare bit fisk!
"YEAH hämta håven" Simon rusa iväg och landar fisken gymt fint då vi i mörkret skymtar en Lake!


















En Stund senare så gungar mitt spö igen och upp kommer detta !


YAY!















Äntligen kom turen till någon annan, Bella får dra sin första Lake och därmed nytt PB! :)



Det satt inte långt inne för Mackan ikväll heller som också med mycket fint grepp grabbar sitt spö och lurar upp en skaplig lake han med, sin första lake och därmed ett PB :)

Ni får ursäkta bilderna men lake,mörker och regn gör inte att man har någon förmåga att ta bra mobilbilder!

Grymt nöjda åkte vi hem med nya arter att kunna bocka av även om det var gös vi hoppades dom skulle lyckas få bocka av.

Mvh Thomas Karlström

Skitfiske mina FanZ

Kommentarer