Älvkarleby | Regn och grårusk - till och med öringen stannade hemma!

Sitter hemma i värmen nu, rejält trött efter dagens  prövningar vid älven. Väckarklockan stod på tio i sex den här morgonen men när det gäller fiske så är det sällan för tidigt!. Efter allt regnande den sista tiden så går älven högt för årstiden, 600 kubik+ idag, detta gör ett fåtal ställen heta att söka öringen på och jag och min namne, Fredrik Berggren började vårt fiske i Årvara. Vi var på plats strax efter 07:00 men vi var inte först, Mellberg och Nicke var redan på plats, och gissa vem som stod med spöböj när vi kom ner - ja ni kan säkert gissa! Men det blev Nicke som tog den bästa öringen den här morgonen. Mellberg återutsatte en samt hade några kontakter. Även Nicke hade fler kontakter, själv fick jag nöja mig med en stunds gungande innan fisken beslöts sig för att kliva av. Men fisket var rejält trögt, så jag och Fredde beslöt oss för att gå och testa på Notöspetsen.


Men där var redan folk så det räckte så vi gick ner till Fasta fisket. Jag fortsatte att köra med drag, och efter en stund drog det till skönt i linan och jag fick gunga återigen, men bara en kort stund innan linan slaknade:-( Inte mitt år i år. Nåväl, skam den som ger sig, fortsatte med drag och drog på en något bättre fisk, men även denna släppte! Nehej inte ens tredje gången gillt idag! Regnet och gråvädret smög sig innanför kläderna, och fingrarna började anta formen av klor! Om jag säger så här, hade jag varit hemma hade jag inte stuckit näsan utanför dörren. Nu blir det uppladdning inför nästa helgs Öringtrofén som går av stapeln i Älvkarleby på lördag! Nya tag då!



 

 
 

Kommentarer