Mix | Bildkavalkad

Alla vi som läser den här bloggen har något gemensamt. Vi har ett gemensamt
intresse, ett intresse som ger oss så mycket glädje, så många häftiga upplevelser
, så många nya vänner. Det får oss att se nya platser, både här i Sverige och i
andra delar av världen. Det ger oss frisk luft och minnesvärda naturupplevelser.
Det ger oss massvis av härliga minnen!

Idag tänker jag visa några bilder från mitt fiskeår, jag har haft ett bra fiskeår
på många sätt. Jag har fått mycket fisk och en del av dom riktigt stora.
Gäddan på 11,8 på klass 5 flugspö är förmodligen den som var mest
nervkittlande och gav mig mest adrenalin av alla fiskar jag lyckats landa i år.
Hur som helst så är det inte rekordfiskarna jag kommer att belysa idag,
utan allt det där andra runt omkring. Fiskeglädje, goa vänner och upplevelser
under året som nu etsat sig fast som fina minnen på näthinnan.
Det är naturligtvis svårt att göra ett snävt urval av flera hundra bilder, men
här kommer några stycken. Håll till godo vänner!


Min danske vän Jacob kom på besök i vintras. Just den här bilden har
ett härligt ljus och gör den vackra gösen full rättvisa.



Flugfiskaren, musikern och kåsören Mats Ädel är alltid ett uppskattat sällskap,
såväl vid som vid sidan av vattnet.




Spillevinken och Teamkompisen Calle Björk hittades irrandes ute på
Storsjöns vidder. Han uppträdde mycket labilt, på sig hade han en stor
kniv samt sin pappas favorittröja.



En underbar vy vid ett bortglömt fjällvatten i Härjedalen. Vattnet är fullproppat
med fin fjällöring och är ett av mina verkliga smultronställen.
 


Det är viktigt att hålla räkningen på landade firrar ute på isen. ;-)


En liten fjällå ska passeras under en fantastisk fjälltur i augusti.
 
 


Fiskekompisen och "torrflugenörden" Matte är fokuserad på uppgiften.
 




Calle fick följa med upp på harräventyr i juni, här nyfångad harr i foliepaket
med potatis.
 


Solnedgångarna på kalfjället är magiska!
 
/Jonas Asplund

Kommentarer