Leo | Åmålsveckan

Som några av er kanske vet så går jag nu första året på Sportfiskeakademin i
Forshaga. Under veckan som har gått så åkte vi till Åmål på våran första
fiskeresa under dessa tre år. Det skulle visa sig bli en vecka vi sent ska glömma!



Första dagen så skulle min grupp ut på Vänern och trolla Lax och Öring, vi var
ruskigt taggade men med ganska låga förväntningar då förra årets ettor bara
fick en lax och en öring på hela veckan. 
Våran båt bestod av Guiden Johan
Strende, mig och tre tomtar vid namn Hilding, Hugo och William! Vi hann inte
ens få ut grejerna innan Christer hör av sig på radion och säger att dom drog
en öring på utsläpp!
Våra tre första fiskar är gäddor, men sen kommer det upp
en mycket fin öring runt 3-4 pannor som William fick drilla.

Efter detta så inleddes en magisk dag, det högg med jämna mellanrum och vi
såg jagande lax och öring i ytan. Inte nog med det så var det i princip vindstilla!


Hugo med Lax på 5.72



  80 cm nsjööring. Uppskattad till 6-7 pannor.
C&R

Hilding med en riktigt fin Öring

Första laxen för mig, 5.64!
Totalt fick tre båtar på tisdagen 21 laxfiskar, varav 16 godkända.
Fruktansvärt bra fiske!
De två kommande dagarna hade vi flugfiske
och gäddspinn, det gick inte alls lika bra. Ruskigt segt var det. 

Nu är jag hemma i Gävle, och har planerat att flötestrolla gädda i *
ett nytt vatten iallafall ett par dagar under veckan. Kanske blir ett
göspass också om vattnet sjunker undan lite..


Skitfiske på er! / Leo 
 

Kommentarer