Gädda | Min tur att skina?

Hej vänner och löst folk jag inte känner samt även er jag kanske pratar skit om:-)!

Idag var det "regame" inför gårdagens fjasko då vi bara hann fiska gädda i ca 3h.
innan solen gick ner eftersom betesfisken blev lite svårflirtad!


Till att börja med så bör jag väl kanske tacka Jonas Stenberg
som även var på plats igår och meta betesfisk då han även donerade
ett par fiskar som han inte tyckte dög i hans hink!



Dagens trupp bestod utav mig,
Simon och Jimmy. Laddade och
klara satt vi i båten lagom till att
solen började stiga upp!

Mycket trögt till en början, och det
tog nästan fram till 10-draget innan
första hugget kom!

Jimmy- Thomas det är på ditt
Thomas- Nej flötet ska dyka.

Det dög aldrig riktigt utan började
bara simma runt så jag chansade !
BAAAAMM där satt en bjässe !
Senare i en annan vassrugg !
7,10kg och 102cm vacker skönhet !














En stund senare när Simon tror han han
har hugg men egentligen han fastnat!

ligger jag och småsover i fören & Jimmy
börja strula ihop våra linor när han tror
han har hugg!


Men ack så fel dom hade grabbarna det
var på mina krokar skönheten var och sniffade!

Bände upp en snipa på 6,5kg inget längdmått
togs !









Ytteligare en mindre gädda lyckades jag
landa strax innan mörkret kom, bilden blev dock lite
små dålig så vi skippar den idag!
Synd att Simon & Jimmy
bara syssla med att bomma fiskar idag så jag fick ta hem
dagens fisketurs seger utan problem !


Mvh Thomas Karlström

Skitfiske fans & fäns

Kommentarer