Gädda | Feta gröna i Marma

Idag bar det av mot gädd meckat igen.

Andreas messade mig och sa att han var klar en timme före
bestämd tid, jag hade precis kokat kaffet och börja bli klar med
så vi bestämde 30 min före!
Smack,  hämtade bete och smack ut
på e4an, där möter vi Simpan som tuffar sin silver pil mot vår mötesplats.

Idag ville Simpan fiska själv i rödliket. Ja visst fick han det så vi droppa
honom och baxxa hans bil och körde ner till marma där vi senare skulle
sluta upp som ett fett "tag team"


Innan Simpan dök upp så var det dags för Andreas att få drilla sin första
flötes gädda, Men fighten blev tuff och gäddan enorm så vi glömde helt
bort att fota eftersom vi var så trötta.





Dagens största och lyfter på hatten för den !



Jag lyckades landa två saftiga bitar idag medans Andreas mest sysslade med att bomma. Jag tycker det känns bättre att få två hugg på hela dan och plocka dom istället ;)

Andreas viker av vid 15-tiden och då förväntade jag mig att Simpan ska komma och hämta mig men ikke! Så jag ror ut och möter honom istället,  byter till mig en mört och vi ror varsin båt en stund medan vi har hela vattnet för oss själva!












































Vi var först ut och sist in i dag med! Helt otroligt är folk lite skrajja för mörkret må tro ?





















































Blev lovade bull fika och kaffe hos Charlie på vägen hem. Men blev indragna i något byggprojekt istället så där sätter jag aldrig mer min fot förens jag vet att det är klart!


Mvh Thomas Karlström

Skitfiske på er gott folk!

Kommentarer